Toen we begin 2008 begonnen met onze stichting konden we gebruik maken van het winkeltje van Sally, onze toen nog enige contactpersoon in Kenia. De winkel was maar een paar vierkante meter groot en bestond uit een bureau met antieke computer, een printer en twee schappen aan de muur waarop kunstbloemen stonden geëtaleerd, maar wij waren er blij mee. Met een adres konden we namelijk de stichting officieel registreren in Kenia en konden de kinderen en caretakers terecht bij ons voor vragen of bijvoorbeeld voor het inleveren van bonnetjes. De eerste mary-go-around bijeenkomsten werden hier ook gehouden en waar in eerste instantie nog slechts met een handvol verzorgers deze vergadering vormden groeide dit uit naar een groep van tientallen volwassen. Naar goed Keniaans gebruik werd het kantoor dan ook op deze momenten tijdelijk uitgebreid en werden uit alle hoeken en gaten stoelen en bankjes gehaald waarna men vervolgens op de stoep van het kantoor zat te vergaderen.
Na de nodige akkefietjes met de huurbaas (lekkend dak, onnodige verhogingen van huur, etc.) heeft ons team in Kenia een nieuw onderkomen gevonden in een ander kantoor in hetzelfde dorpje. Net iets dichter bij de weg en mooi strategisch tegenover het politiebureau. De oppervlakte van de ruimte is bijna verdubbeld wat prettig is om de beide werkplekken voor Sally en Ruth ruimte te geven, maar het kantoor is bij lange na niet groot genoeg voor de vergaderingen van de mary-go-around. Voorlopig vergaderen we dus nog op de stoep in het Keniaanse zonnetje 🙂